Τίς δέ δύναται νά παραστήσῃ τήν ὑπερβάλλουσαν ἀγάπην ὅπου εἶχε πρός τόν
Θεόν ὁ Μακάριος; Αὐτός ἔφερεν ἐν τῇ καρδίᾳ του τήν πρός Χριστόν ἀγάπην
κατακαιομένην ως φλόγα πυρός σφοδροτάτου, καθώς τό μαρτυρεῖ ὁ ἴδιος
Ἀπόκρ. ρι" διά τοῦτο καί ὡς τὴν τοιαύτην ἀγάπην ἔχων, νά πέσῃ δέν
ἐδύνετο' ἐπειδή κατά τόν Ἀπόστολον «ἡ τελεία ἀγάπη ἄπτωτός ἐστι, καί ὁ
κτώμενος αὐτήν μένει ἐν τῇ θερμότητι, κατακλειόμενος τῇ ἀγάπῃ πρός τόν
Θεόν καί πρός τόν πλησίον» Ἀπόκρ. ιζ'. Τίς νά φανερώσῃ δέ καί τήν πρός
τόν πλησίον ἀγάπην ὅπου ἀνεφλέγετο μέσα εἰς τὰ σπλάγχνα του; ἴδετε τὴν
κάμινον πῶς ἀνάπτει ἀπό τὴν πολλήν ὑλην' τοιαύτη ἦτον πρός ὅλους τούς
ἀδελφούς καί ἡχ χριστομίμητος καρδία τοῦ μεγάλου Βαρσανουφίου’ διά τοῦτο
αὐτός, ὡς Πατήρ φιλόστοργος, δέν ἔπαυε νύκτα καί ἡμέραν ἀπό τό νά
παρακαλῇ τόν Θεόν, διά νά κάμῃ θεοφόρους ὅλους τούς ἀδελφούς' καί
ἄκουσον τά ἴδιά του λόγια' «ἐγώ καί πρό τοῦ αἰτήσασθαί με διά τήν
κατακαιομένην, ως σφοδροτάτου πυρός φλόγα, ἀγάπην τοῦ Χριστοῦ ἐν ἐμοί,
τοῦ εἰπόντος“ ζήτησον τόν πλησίον σου ὡς σεαυτόν, ἀπό τῆς καύσεως καί
τοῦ ζέειν τῷ Πνεύματι, οὐ παύομαι νύκτα καί ἡμέραν δεόμενος τοῦ Θεοῦ
ποιῆσαι ὑμᾶς θεοφόρους, καί οἰκῆσαι ἐν ὑμῖν καί ἐμπεριπατῆσαι καί
καταπέμψαι τό Πνεῦμα τό ἅγιον ὑμῖνὓ καί ἐγενόμην πρός ὑμᾶς ὡς Πατήρ,
σπουδάζων στρατεῦσαι τὰ τέκνα αὐτοῦ τῷ βασιλεῖ, ἐν στρατείαις λαμπραῖς,
αὐτῶν ἀμεριμνούντων»
Ἀποκρ. ρι'. Οὐ μόνον δέ ἐδέετο τοῦ Θεοῦ ὑπέρ τούτου, ἀλλά καί
πραγματικῶς ἐποίει τούς ἀδελφούς, θεοφόρους ἀληθῶς καί πνευματοφόρους’
τόν μέν γάρ ἡγούμενον τοῦ Κοινοβίου Σέριδον, ἐφώτισε διά προσευχῆς του
καί τοῦ ἄνοιξε τόν νοῦν διά νά καταλαμβάνῃ τά δυσνόητα Ἀπόκρ. ι', ὅν
τρόπον «καί ὁ Κύριος διήνοιξε τόν νοῦν τῶν ἱερῶν Ἀποστόλων τοῦ συνιέναι
τάς Γραφάς» Λουκ. κδ'45 καί τόν ὅσιον Ἀνδρέαν ἐποίησε νά λάβῃ Πνεῦμα
ἅγιον διά τῶν εὐχῶν του, εἰς ὑπομονήν καί εὐχαριστίαν Ἀπόκρ. σιβ'᾽
ἐπειδή καί αἱ προσευχαί αὐτοῦ ἀνήρχοντο πρός τόν Θεόν ως ἀστραπαί
ἀστράπτουσαι καί ὡς ἀκτῖνες ἡλίου, ἐν αἷς εὐφραίνετο ὁ Πατήρ, καί
ἔχαιρεν ὁ Ὑἰός, καί ἠγάλλετο τό Πνεῦμα τό ἅγιον Ἀποκρ. ρια'’ ὅθεν καί
εἰσηκούοντο εἰς ὅλα τὰ πρός συμφέρον αἰτήματα.
Ὑπό ταύτης τῆς πρός τόν πλησίον ἀγάπης καταφλεγόμενος ὁ οὐράνιος οὑτος
ἄνθρωπος, ἐτίθει χριστομιμήτώς τήν ψυχήν του ὑπέρ τῶν ἀδελφῶν του, καί
ἀπολογίαν ἔδιδεν εἰς τόν Θεόν δι᾿ αὐτούς Ἀποκρ. νθ'᾿ ἐθεώρει καί 36
ἐσκέπαζε τάς ἁμαρτίας τῶν ἀνθρώπων, καθώς ὁ Θεός θεωρεῖ καί σκεπάζει
αὐτάς Ἀποκρ. σλε'.
Καί ἐπειδή διά τήν τοιαύτην ὑπερβάλλουσαν πρός τόν πλησίον ἀγάπην, ἐδόθη
αὐτῷ ἀμέσως παρά τοῦ Θεοῦ τό δεσμεῖν καί λύειν τάς ἁμαρτίας, τό ὁποῖον
εἰναι τελειότης τῶν χαρισμάτων, καθώς ὁ ἴδιος ὁ Βαρσανούφιος λέγει' «τό
δέ τέλειον χάρισμα, τό ἀφιέναι ἁμαρτίας καί ἐλευθερῶσαι ψυχάς ἐκ σκότους
καί ἀγαγεῖν εἰς τό φῶς» Ἀπόκρ. σιβ'. Διά τοῦτο καί ὁ Κύριος διάφορα
ἄλλα χαρίσματα δούς πρό τῆς ἀναστάσεως εἰς τούς ἱερούς Ἀποστόλους, τήν
τελειότητα ταύτην τῶν χαρισμάτων δέδωκεν αὐτοῖς ὑστερον μετά τὴν
ἀνάστασιν, κατά τὸν αὐτόν Βαρσανούφιον λέγοντα' «κατανόησον τά
εὐαγγέλια, πῶς καί ποσάκις δέδωκεν ὁ Χριστός τά χαρίσματα τοῖς μαθηταῖς
περί ἰάσεων καί ἐκβάσεών δαιμόνων, τήν τελειότητα δέδωκε περί ἀφέσεως
ἁμαρτιῶν, εἰπών αὐτοῖς, ων ἀφῆτε τάς ἁμαρτίας, ἀφέωνται» Ἀποκρ. ι '.
Ἐπειδή λέγω καί ὁ μέγας Βαρσανούφιος ἠξιώθη νά λάβη τό χάρισμα τοῦτο τό
συγχωρεῖν ἁμαρτίας, διά τοῦτο, ποτέ μέν, ἔλεγεν εἰς τόν ἐν Κοινοβίῳ
ἀσθενοῦντα ἀδελφόν καί αἰτήσαντα ἄφεσιν ἁμαρτιῶν' «λέγει σοι ὁ Θεός ὁ
μέγας Βασιλεύς, ἀφέωνταί σοι πᾶσαι αἱ ἁμαρτίαι σου» Ἀποκρ. ρμε', ποτέ δέ
εἰς ἄλλον ὅμοιον ἀσθενοῦντα ὑπό φθίσεως“ «Ἰδού συνεχώρησεν ὁ Θεός ὅλας
σου τάς ἁμαρτίας κατά τήν αἴτησίν σου, ἀπό παιδός μέχρι τοῦ δεῦρο'
εὐλογητός ὁ θελήσας Θεός, ὅτι συνεχώρησέ σοι ὅλας» Ἀπόκρ. ρμζ' καί ἄλλων
μὲν ἐβάσταζε τό ἥμισυ φορτίον τῶν ἁμαρτιῶν, ἄλλων δέ, καί ὅλον Ἀποκρ.
σλε᾽ καί ρξσ'’ καί ἄλλων μέν, διά νά ἐξαλείψῃ τήν βλασφημίαν ἴδρωνε
δεόμενος τοῦ Θεοῦ, οὕτω γάρ ἀπεκρίνατο πρός τόν βλασφημῆσαντα ἀδελφόν'
«τό στόμα σου φύλαξον τοῦ μή ἐμπεσεῖν πάλιν εἰς τήν δεινοτάτην
βλασφημίαν, κἄν ἔως αὐτῆς τῆς ψυχῆς σου φθάσῃς᾽ πάνυ γάρ ἴδρωσα δυσωπῶν
ὑπέρ ταύτης τον Θεόν» Ἀποκρ. σκζ᾽᾽ ἄλλων δέ, παρετίθει τάς ψυχάς
ἀποθνῃσκόντων εἰς τήν ἁγίαν καί ζωοποιόν Τριάδα καί ἐποίει εἰς αὐτάς
ἐλευθέραν ἀπό τούς δαίμονας, τήν εἰς τούς οὐρανούς ἄνοδον Ἀπόκρ. ρμσ'.
Καί διά νά εἰπῶ καθολικῶς, ὁ μέγας οὑτος Βαρσανούφιος ἔφθασεν εἰς τό
μέτρον ἐκεῖνο τῆς πρός τὸ πλησίον ἀγάπης, εἰς τό ὁποῖον ἔφθασε καί ὁ
Ἀπόστολος Παῦλος καί πρό αὐτοῦ ὁ μέγας καί θεόπτης ἐκεῖνος Μωῦσῆς' διότι
καί αὐτός τά ἴδια λόγια τοῦ Μωυσέως ἔλεγε, «Πείσθητί μοι ἀδελφέ, ὅτι τό
Πνεῦμα πρόθυμόν τί ἐστιν εἰπεῖν τῷ ἐμῷ Δεσπότῃ, χαίροντι ἐπί τῇ αἰτήσει
τῶν δούλων αὐτοῦ, Δέσποτα, ἤ συνεισένεγκέ μοι τά τέκνα μου εἰς τήν
βασιλείαν σου, ἡ κἀμέ ἐξάλειψον ἐκ τῆς βίβλου σου» Ἀποκρ. ρια .
Τί νὰ περιττολογῶ; ὁ μακάριος Βαρσανούφιος, ἀναβάσεις ἱεράς καθ᾿ ἑκάστην
ἐν τῇ καρδίᾳ αὐτοῦ διατιθέμενος, κατά τόν θεῖον Δαβίδ, καί προσθέτοντας
ταπείνωσιν ἐπάνω εἰς τήν ταπείνωσιν, ἡσυχίαν ἐπάνω εἰς τὴν ἡσυχίαν,
θέρμην ἐπάνω εἰς τήν θέρμην καί ἀγάπην ἐπάνω εἰς τήν ἀγάπην, ἠξιώθη
τέλος πάντων καί νὰ φθάσῃ εἰς τό ὑψηλότατον χάρισμα τῆς πρός Θεόν
ἁρπαγῆς, 37 ὡς ὁ μέγας Παῦλος, καί νά ἀναβαίνῃ μέχρι τοῦ ἑβδόμου
οὐρανοῦ, ὄχι μὲ τά φανταστικά πτερά τῆς διανοίας, ἀλλ᾽ ἐν τῇ ἀρρήτῳ
δυνάμει τοῦ Πνεύματος, καί ἐκεῖ νά εὐλογῆται, νά θεωρῇ καί νά ἐντρυφᾷ
ἀκόμη ἀπό τούτην τὴν ζωήν τά ἄρρητα καί ἀνεκλάλητα τῆς θείας βασιλείας
ἀγαθά καί μυστήρια, χωρίς νά ἠξεύρῃ, εἴτε ἐν σώματι ἦτον, εἴτε ἐκτός τοῦ
σώματος. Καί ἄκουσον αὐτοῦ λέγοντος τοῦτο διά λόγου του «πληροφορήσει
ὑμᾶς ὁ Κύριος, ὅτι εἰς τόν ἕβδομον οὐρανόν ἀναφέρει ἡ ἀγάπη τούς
ἀνθρώπους τούς ἔχοντας αὐτήν' καθώς τινες ἤδη μετὰ παρρησίας ἀνέρχονται
καί εὐλογοῦνται, εἴτε ἐν σώματι, οὐκ οἶδα, εἴτε ἐκτός τοῦ σώματος, οὐκ
οἶδα, ὁ Θεός γάρ ἐστιν ὁ εἰδώς καί ἴνα μάθητε τὴν ἀρχήν τῆς ὁδοῦ τῆς
χαρᾶς ταύτης, ἀκούσατε. Πρῶτον ἔρχεται τῷ ἀνθρώπῳ τό Πνεῦμα τό ἅγιον,
διδάσκον αὐτόν τὰ πάντα, καί πῶς δεῖ ταπεινοφρονεῖν, ἄ οὐ δύνασθε ἄρτι
ἀκοῦσαι' εἶτα ὁδηγούμενος τῇ πρώτῃ καύσει ἐκείνη, ἀνέρχεται εἰς τόν
οὐρανόν τόν πρῶτον, καί μετά ταῦτα εἰς τόν δεύτερον, καί κατά πρόβασιν
ἕως τοῦ ἑβδόμου, κἀκεῖ ἐστι θεωρῆσαι ἄρρητα πράγματα καί φοβερά, ἄ
οὐδείς δύναται ἀκοῦσαι, εἰμή οἱ ἐρχόμενοι εἰς τό μέτρον τοῦτο, οὗ ὁ
Κύριος καταξιώσαι ὑμᾶς» Ἀποκρ. ρι.
Ἐντεῦθεν λοιπόν ἐδόθη εἰς αὐτόν πλουσιώτατον καί τό τῆς θαυματουργίας
χάρισμα, ἤγουν τό νά δύναται ἐν τῷ ὀνόματι τοῦ Δεσπότου Ἰησοῦ Χριστοῦ νά
ἀνασταίνῃ νεκρούς, νά διώκῃ δαίμονας, νά ἰατρεύῃ ἀσθενείας ἀνιάτους καί
ἄλλας δυνάμεις καί θαυμάσια νά κάμνῃ, ὅχι ὀλιγώτερα ἀπό τούς
Ἀποστόλους, καί νά κλείσῃ καί νά ἀνοίξῃ τούς οὐρανούς ωσάν τόν Ἠλίαν,
καθώς αὐτός ὁ ἴδιος ταῦτα λέγει περί ἑαυτοῦ' ἤ μᾶλλον εἰπεῖν, καθώς
μαρτυρεῖ ὁ δούς αὐτῷ τό χάρισμα, μᾶλλον δέ τά χαρίσματα, Θεός' καί ὅρα
ταῦτα ἐν τῇ ρπβ' Ἀποκρίσει. Διά τοῦτο καί τόν ἐν τῷ Κοινοβίῳ Γέροντα,
ἐλύτρωσεν ἀπό τήν ἀσθένειαν ὅπου ἔπασχεν Ἀπόκρ. ροδ' ὁμοίως καί ἄλλον
ἀδελφόν δεινῶς βασανιζόμενον ἐθεράπευσε Ἀποκρ. φι'. Ἐντεῦθεν ἠξιώθη νά
γίνῃ, ὄχι μόνον υἱός Θεοῦ κατά χάριν, ἀλλὰ τό θαυμασιώτερον, καί ἀδελφός
τοῦ Ἰησοῦ. Καί ἄκουσον αὐτοῦ λέγοντος «εὔξασθε ὑπέρ ἐμοῦ τοῦ ἀθλίου,
ἴνα κρατήσω κἀγώ τά μέτρα ταῦτα ἕως τέλους' ὁ γάρ κρατῶν αὐτά, ἤδη
ἐγένετο ἀδελφός τοῦ Ἰησοῦ» Ἀποκρ. ρπβ'. Ἀλλά καί ὅταν ὁ κοσμικός τοῦ
ἁγίου τούτου ἀδελφός, γέρων ὅντας, ἐζήτησε νά συνομιλήσῃ μέ αὐτόν, ταῦτα
πρός αὐτόν ἀπεκρίνατο' «ἐγώ ἀδελφόν τόν Ἰησοῦν ἔχω“ ἐάν δέ καταφρονήσας
τοῦ κόσμου γίνῃ μοναχός, τότε ἀδελφός μου εἶ» Ἀποκρ. τμγ'.
Καί δία νά εἰπῶ μέ συντομίαν, ἐντεῦθεν ἠξιώθη νὰ γίνῃ ὄχι μόνον υἱός
Θεοῦ καί ἀδελφός τοῦ Ἰησοῦ, ἀλλά καί θεός κατά χάριν, κατά τό «ἐγώ εἶπα
θεοί ἐστε, καί υἱοί Ὑψίστου πάντες» Ῥαλμ. πβ' 6“ ἔφη γάρ τό πετεινόν τοῦ
οὐρανοῦ, ὁ κρυφιομύστης καί Ἀρεοπαγίτης Διονύσιος“ εὑρήσεις δέ ὅτι καί
θεούς ἡ θεολογία τό ἀνωτέρω δηλαδή λόγιον τοῦ Δαβίδ καλεῖ, τάς τε
οὐρανίας καί ὑπὲρ ἡμᾶς οὐσίας, καί τούς παρ᾿ ἡμῖν φιλοθεωτάτους καί
ἱερούς ἄνδρας, καίτοι τῆς θεανδρικῆς Κρυφιότητος ὑπερουσίως ἁπάντων
ἐξῃρημένης τε 38 καί ὑπεριδρυμένης καί μηδενός αὐτῇ τῶν ὄντων ἐμφεροῦς
ὀνομάζεσθαι κυρίως καί ὁλικῶς δυναμένου' πλήν ὅσα τῶν νοερῶν τε καί
λογικῶν πρός τήν ἔνώσιν αὐτῆς, ὅση δύναμις, ὁλικῶς ἐπέστραπται καί πρός
τάς θείας αὐτῆς ἐλλάμψεις, ως ἐφικτόν, ἀκαταλήκτως ἀνατείνεται τῇ κατά
δύναμιν, εἰ θέμις εἰπεῖν, θεομιμησίᾳ, καί τῆς θεϊκῆς ὁμωνυμίας ἠξίωται»
περί οὐρανίου Ἰεραρχ. κεφ. ιβ'.
Ὅθεν ἐπειδή εἰς τοιαύτην τελειότητα ὁ θεῖος ἔφθασε Βαρσανούφιος καί
τοσαύτην καί τηλικαύτην παρρησίαν εῦρε πρός τόν Θεόν, διά τοῦτο καί
ἐδύνατο μόνος νά δυσώπήσῃ τόν Θεόν ὑπέρ μυριάδων ἀνθρώπων καί νά μήν
ἀθετηθῇ' ἐπειδή ἄν «τό θέλημα τῶν φοβουμένων αὐτόν ποιῇ ὁ Κύριος», κατά
τόν ιΡαλμῳδόν, πόσῳ μᾶλλον δέν ἀθετῇ τό θέλημα τῶν τάξιν υἱῶν καί
ἀδελφῶν αὐτοῦ ἐχόντων; καί ὅρα τήν ρια᾽ Ἀπόκρισιν αὐτοῦ. Διά τοῦτο καί
ὅταν εἰς τὸν καιρόν τοῦ θείου τούτου Πατρός, ἐγίνετο ὀργή μεγάλη εἰς
ὅλον τόν κόσμον, καί παρεκάλεσαν αὐτόν οἱ ἐν τῷ Κοινωβίῳ ἡσυχάζοντες
Πατέρες διά νά κάμῃ δέησιν πρός τόν Θεόν νά καταπαύσῃ τὴν ὀργήν του,
αὐτὸς εἶπεν, ὅτι τρεῖς ἄνδρες τέλειοι στέκουν καί παρακαλοῦσι τόν Θεόν
ὑπέρ ὅλου τοῦ κόσμου, ἀπό τούς τρεῖς δέ τούτους, ἔνας ἦτον καί αὐτός.
Καί ἄκουσον τά ἴδια κεχαριτωμένα λόγια τῆς ἀποκρίσεως τοῦ ἁγίου' «εἰσί
πολλοί οἱ παρακαλοῦντες τήν φιλανθρωπίαν τοῦ Θεοῦ, παῦσαι τήν ὀργήν ἀπό
τοῦ κόσμου, καί οὐδείς φιλανθρωπότερος τοῦ Θεοῦ, ἀλλ᾽ οὐ θέλει ἐλεῆσαι'
ἀντισκήκει γάρ τό πλῆθος τῶν ἐν τῷ κόσμῳ γινομένων ἁμαρτιῶν“ εἰσί δέ
τρεῖς ἄνδρες τέλειοι τῷ Θεῷ, οἵτινες ὑπερέβησαν τό μέτρον τῆς
ἀνθρωπότητος καί ἔλαβον τήν ἐξουσίαν τοῦ λῦσαι καί δῆσαι, καί ἀφῆναι
ἁμαρτίας καί κρατῆσαι, καί στήκουσιν ἐν τῇ θραύσει, τοῦ μή ὑφέν
ἐξολοθρεῦσαι ὅλον τόν κόσμον καί διά τῶν εὐχῶν αὐτῶν μετ᾿ ἐλέους
παιδεύει“ καί ἐρρέθη αὐτοῖς, ὅτι ἐπί ὀλίγον χρόνον ἐπιμένει ἡ ὀργή“ σύν
αὐτοῖς οῦν εὔξασθε. Συναντῶσι δέ αἱ εὐχαί τῶν τριῶν τούτων ἐν τῇ εἰσόδῳ
τοῦ ἀνωτέρω θυσιαστηρίου τοῦ Πατρός τῶν φώτων καί συγχαίρουσιν ἀλλήλοις
καί σύν αγάλλονται ἐν τοῖς ἐπουρανίοις“ ὅταν δέ προσέχωσιν εἰς τήν γῆν,
συμπενθοῦσι καί συγκλαίουσι καί συνοδύρονται διά τά κακά τά γινόμενα καί
κινοῦντα τὴν ὀργήν' εἰσί δέ Ἰωάννης ἐν Ρώμῃ καί Ἠλίας ἐν Κορίνθῳ καί
ἄλλος ἐν τῇ ἐπαρχίᾳ Ἱεροσολύμων“ ἤτοι αὐτός ὁ ἴδιος Βαρσανούφιος πιστεύω
ὅτι ἀνύουσι τό μέγα ἔλεος“ ναί ἀνύουσιν. Ἀμήν» Ἀποκρ.
φξδ. Ἐπειδή δέ τῶν ὑπό Θεοῦ χαριτωθέντων ἁγίων, ὄχι μόνον ὁ νοῦς καί ἡ
ψυχή χαριτώνεται καί ἁγιάζεται, ἀλλά καί τὰ ἱερά αὐτῶν σώματα
μεταλαμβάνουσι διά μέσου τῆς ψυχῆς, τήν χάριν καί τόν ἁγιασμόν'ἔφη γάρ ὁ
τῆς Θεσσαλονίκης μέγας Γρηγόριος' «ὁ μέν τοι τούτων τῶν ὑπερφυῶν
χαρίτων δηλαδή εὐμοιρήσας νοῦς, καί πρός τό συνημμένον σῶμα πολλά
διαπορθμεύει τοῦ θείου κάλλους τεκμήρια, χάριτί τε καί σαρκός παχύτητι
μεσιτεύων» Λόγ. εἰς τήν Ξένην. Διά τοῦτο καί τοῦ ἁγίου Βαρσανουφίου, ὄχι
μόνον ἡ ψυχή καί ὁ νοῦς 39 ἐχαριτώθη καί ἡγιάσθη, ἀλλά καί τό ἱερόν
σῶμά του τῆς θείας ἀπόλαυσε χάριτος καί ἁγιότητος“ διά τοῦτο καί ὅσα
πράγματα ἤγγιζον εἰς αὐτό, μετελάμβανον καί αὐτά κάποιαν θείαν δύναμιν
καί χάριν. Ὅθεν καθώς ἀναγινώσκομεν εἰς τάς Πράξεις, ὅτι τά σουδάρια
ἤτοι τά μανδήλια καί τά σιμικίνθια ἤτοι τά φακιόλια, ἤ ζωνάρια τοῦ
Ἀποστόλου Παύλου, ἐποίουν θαύματα καί ἰάτρευον τούς ἀσθενεῖς «ὥστε καί
ἐπί τούς ἀσθενοῦντας ἐπιφέρεσθαι ἀπό τοῦ χρωτὸς αὐτοῦ σουδάρια, ἤ
σιμικίνθια, καί ἀπαλλάσσεσθαι ἀπ᾿ αὐτῶν τάς νόσους» Πράξ. ιθ'11,
τοιουτοτρόπως καί τό κουκούλιον τοῦ μεγάλου Βαρσανουφίου πεμπόμενον εἰς
τόν ἀπό Μηρωσάβης Ἰωάννην, ἐσκέπαζεν αὐτόν ἀπό πολλῶν πειρασμῶν καί
κακῶν Ἀποκρ. α᾽. Ἄλλος δέ ὅσιος ἔστειλεν εἰς αὐτόν τό κουκούλιον καί
ἀνάλαβόν του ἤτοι τό πολυστραύριον καί παρεκάλεσεν αὐτόν διά νά τά
φορέσῃ καί διά τοῦ φορέματός του νά τά ἁγιάσῃ, καί οὔτω νά τά ἀποστείλῃ
πάλιν εἰς αὐτόν διά νά τά ἔχῃ σκέπην του καί βοήθειαν Ἀποκρ. ρκδ'.
Πολλοί δέ ἔστελλον καί ἐλάμβανον εὐλογίαν, ἤτοι μέρος τι ἀπό τόν ἄρτον
ὅπου ἔτρωγε καί ἀπό τό ὔδώρ ὅπου ἔπινε, καί λαμβάνοντες ταῦτα,
ἐλαφρώνοντο ἀπό τά πάθη ὅπου τούς ἐπολέμουν“ καί ὅρα τήν μγ' Ἀπόκρισιν
καί μζ' καί ροα'.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου